Google Ads, Google AdWords
0

7 motive să treci acum la Google Analytics 4

Săptămâna trecută am susținut un training despre cea mai nouă versiune de Google Analytics pentru prietenii de la Champaigns.

A fost unul dintre momentele în care Google Analytics nu funcționa în totalitate, iar cei care lucrează cu GA4 știu la ce mă refer. Da, ultima versiune este în continuare  în stadiu beta și ne putem trezi cu zile în care nu ne putem face rapoartele. În plus, există și alte bug-uri, la nivel de instalare dar și de raportare.

Totuși, există mai multe motive pentru a trece cât mai repede la Google Analytics 4. Le găsiți mai jos.

Singura versiune de analytics

De la 1 iulie 2023, GA4 va fi singura versiune de analytics de la Google care va mai procesa date. Universal Analytics nu va mai arăta date noi începând cu această zi.

A mai rămas aproximativ un an până la acest moment și ideal ar fi să instalăm chiar acum Google Analytics 4, pentru a vedea ulterior tendințe, mai ales că o parte dintre indicatorii de performanță se schimbă și ei odată cu versiunea de analytics.

Noul Bounce Rate

Că tot scriam mai sus, unul dintre cei mai celebri indicatori din Google Analytics, Bounce Rate, se va schimba în noua versiune.

Mai nou, avem Engagement rate. O sesiune de engagement înseamnă că trebuie să se finalizeze cu o conversie, să dureze cel puțin 10 secunde sau să încarce mai multe pagini web sau ecrane în aplicații. Am scris un articol separat cu detalii despre indicatorii de engagement.

În acest moment, nu există Bounce Rate în GA4, dar acesta urmează să apară, iar formula sa va fi Bounce Rate = 100% – Engagement rate. Așadar, vom avea în curand și bounce rate, dar cu o formulă modificată față de ce aveam până acum în analytics.

Conversions

O altă modificare importantă este că Google Analytics va trece de la celebrele Goals la Conversions.

Înainte aveam 20 de goals pe un profil, acum avem 30 de conversions, deci este un beneficiu.

Sunt câteva moduri diferite în care putem crea converions în GA4:

  • Automate (predefinite) – acțiuni precum purchase, pentru comandă, sau first_open, pentru instalarea de noi aplicații, vor fi considerate din start conversii
  • Marcarea unui Event drept Conversion – valabil pentru orice eveniment din analytics
  • Creat Events care apoi pot fi marcate drept Conversion – în noul GA ne putem defini singuri evenimentele, pe baza datelor pe care acesta le are deja. Apoi, la fel ca la pasul următor, le putem trece pe acestea la conversii

Canale noi de trafic

Pentru că ne ocupăm de aducerea utilizatorilor pe site, ne interesează cum sunt prezentate canalele de trafic.

Google Analytics 4 vine cu schimbări majore și aici, venind cu mai multe canale predefinite. Pentru social media, vom avea Paid Social, dar și Organic Social. La fel și la video, unde vom avea Organic Video și Paid Video, dar și la shopping (Organic Shopping și Paid Shopping).

Lista canalelor noi este mai lungă, incluzând și Audio, SMS, Mobile Push Notifications, Paid Other și Unassigned. Am detaliat în clasificarea canalelor de trafic pentru noul GA.

Data-driven attribution

De multe ori, utilizatorii unui site vin din diverse canale de trafic înainte de a converti.

În trecut, atribuirea conversiilor pe canale în funcție de date era disponibilă doar clienților plătitori de Google Analytics. În GA4, acest lucru este disponibil pentru toate conturile, deci inclusiv cele gratuite.

Utilizatorii pot alege din setări dacă doresc aceast mod de atribuire, care este prestabilit sau unul dintre celelalte modalități de atribuire a conversiilor.

Rapoartele de achiziții

Avem rapoarte separate pentru User aquisition, care arată de unde a venit prima dată un utilizator, și Traffic acquisition, cu sursa de trafic pentru fiecare vizită. Ultimul este asemănător cu ce aveam și până acum în analytics.

Nu avem un raport predefinit pentru Landing pages, așa cum aveam în Universal analytics, dar putem face asta atât în rapoartele personalizate, cât și prin editarea rapoartelor standard. Am detaliat asta în articolul Landing pages în Google Analytics 4.

GDPR

Persoanele de marketing nu ar trebui să aibă griji când utilizează un instrument de analiză, însă acest lucru s-a întâmplat în ultimele luni, când am văzut cu toții știri că Google Analytics ar fi fost declarat ilegal în câteva țări din UE pentru că încalcă GDPR.

Problema era cu faptul că utiliza IP-urile utilizatorilor, care sunt date personale, în rapoarte. Google Analytics 4 vine din start cu funționalitatea de a anonimiza IP-urile.

Așadar, trecând la ultima versiune de Google Analytics va dispărea și această problemă pe care o avem în Universal Analytics.

Sharing is caring
Gabi Nistoran
Gabriel Nistoran are o experiență de peste 15 ani în marketing. Este specializat în Performance Marketing și Digital Analytics. A lucrat pentru branduri importante, precum eMAG, Vodafone, VISA, BCR, Doncafé, OLX, autovit.ro, imobiliare.ro sau Tazz by eMAG. În prezent, este Head of Performance Marketing & Digital Data la o companie din eMAG Group și scrie periodic articole de marketing digital pe webanalyst.ro.
Articole asemănătoare
agentie ppc
Alege o agenție de PPC pe care te poți baza!
Tot ce vrei să știi despre Responsive Search Ads
De ce ai nevoie de o agentie de ppc
De ce ai nevoie de o agenție PPC și ce poate face aceasta pentru a-ți dezvolta afacerea?

Lasă un comentariu

Comentariul tău

Nume*
Website