Advertiseri vs Feedback Negativ: Cine câștigă?

Fără să o dăm în clișee, un lucru e cert: clientul e regele!
Este binecunoscut faptul că felul în care este construit și adaptat marketingul are un impact mare asupra fiecărui business.
Fără îndoială, clienții (sau potențialii clienți) trebuie să fie mulțumiți de ceea ce aud sau află despre un brand, înainte de a face o achiziție. Asta înseamnă că cei care dețin business-urile ar trebui să fie mai atenți la imaginea pe care o au acestea în social media și, de asemenea, pe dispozitivele mobile, în general.
Dacă atât clienții deja existenți cât și cei potențiali sunt multumiți și încântați de brandul tău, atunci afacerea va prospera.

În schimb, dacă clienților nu le place ceea ce văd, asigură-te că ești primul care află asta! In termenii digital marketing-ului, acest fenomen se numește Feedback Negativ.

Ce este Feedback-ul Negativ?
Te-ai întrebat până acum de ce brusc ai o scădere în ad performance sau din senin o creștere a costurilor? S-ar putea datora faptului că ad-urile tale nu se ridică la nivelul așteptărilor clienților?
Feedback-ul Negativ are loc atunci când cineva apasă hide (ascunde) sau report (raportează ca spam) ad-ul tău sau dă unlike paginii tale după ce a interacționat cu ad-ul.
Sigur, cu toții ne dorim să facem tot ce e cu putință posibil pentru a preveni asta și a continua să fim în grațiile Facebook-ului.
Ce e de făcut atunci când business-ul tău este afectat de Feedback Negativ?
Customer Feedback Score este Făt-Frumos pe cal alb!

Trebuie să verifici acest scor al feedback-ului venit de la clienți sau s-ar putea să riști să îți fie retrase ad-urile sau, mai rău, să îți fie suspendat permanent contul.
Customer Feedback Score este, în esență, un metric folosit pentru a-ți da un calificativ sau a te evalua ca brand sau ca advertiser și este vital pentru e-Commerce, mai ales în 2021.
Facebook și Instagram folosesc Customer Feedback Score pentru a îmbunătăți experiența de shopping, trimițând formulare post-achiziție clienților și cerându-le feedback. Mai apoi, bazându-se pe acest feedback, creează un scor între 0 și 5 și îl afișează în contul tău de Facebook Business Manager.
Dacă scorul tău scade sub 2, Facebook va aplica o penalizare în afișarea ad-urilor tale (ads delivery penalty). Ce înseamnă asta? Înseamnă că ad-urile tale vor ajunge la mai puține persoane, cu același buget.
În cel mai rău caz, dacă scorul tău este sub 1, nu vei mai putea să faci promovare.
Concluzia este simplă, dacă brandul primește prea mult Feedback Negativ de la clienții săi, Facebook va ridica costurile ad-urilor sau chiar va restricționa în totalitate Ad Account-ul.
Așa că, dacă asta nu te face să-ți regândești strategiile cu privire la campaniile tale de Facebook, nu știm ce altceva te va determina să o faci.
Cum să verifici scorul tău dat de clienți (Customer Feedback Score)
Loghează-te în contul tău de Facebook Business Manager, du-te la Facebook Account > account Quality (din meniul vertical). Vei putea să îți vezi Scorul curent (Current Score) – ai grijă să nu scadă sub 3; 4 înseamnă ca e de bine, însă cu cât mai mult, cu atât mai bine. Dă scroll în jos pentru a vedea răspunsurile la formularele de feedback negative (Negative Feedback Survey Responses).
Mai mult, poți observa și pragul penalizărilor (Penalty Threshold) pe care le vei atinge, dacă scorul scade sub 2. Cum am zis mai sus, dacă asta se întâmplă, e de rău!
Dacă continui cu scroll down, Facebook va detalia scorul pe categorii (Product Quality, Shipping Speed, Customer Service, Something Else). Astfel, dacă scorul tău este 3 sau mai sus, ești pe drumul cel bun!
Învață cum să folosești Feedback-ul Negativ în avantajul tău
Pentru a nu pierde cea mai mare sursă de vizibilitate pentru brandul tău, trebuie să verifici Customer Feedback Score și apoi să creezi strategii mai bune pentru a-ți menține toți clienții fericiți. Știm cum, uneori, feedback-ul negativ primit la ad-urile de Facebook poate fi supărător. E greu să lucrezi pentru a implementa strategii, a crea și transmite un mesajul cât mai potrivit prin imaginile potrivite sau video-uri cât mai atractive.
Noi am pus cap la cap câteva idei care ar putea face ca ad-urile tale să fie percepute într-o lumină mai pozitivă!
1. Repetă ad-urile cu Feedback Positiv cât mai ridicat
2. Asigură-te că targhetezi audiența corectă
3. Dacă nimic nu merge, nu îți fie frică să schimbi audiența
În acest fel, vei afla care ad-uri sunt primite bine de către clienții tăi și vei putea observa care este audiența corectă pentru brandul tău.
E timpul să folosești critica pentru a construi ceva de succes!