Content Marketing
0

Brand awareness – ce este, de ce ai nevoie de el și cum să-l construiești

Cu siguranță ai auzit oameni spunând „eu îmi cumpăr doar Adidas”, „sunt fan Apple„ sau „I’m a Nike lover”.

Dacă te întrebi cum sau de ce au făcut aceste alegeri, răspunsul este unul singur: brand awareness

În articolul de astăzi îți vom spune tot ceea ce trebuie să știi despre brand awareness. Cum să îl construiești și, mai ales, de ce trebuie să facă parte din strategia ta de marketing.

Let’s start!

Ce este brand awareness-ul?

Tradus în limba română, brand awareness-ul înseamnă „conștientizarea mărcii”. Acesta reprezintă unul dintre cei mai importanți pași pe care trebuie să îi îndeplinești în promovarea brandului tău.

Totodată, brand awareness se referă la măsura în care publicul țintă este familiarizat cu brandul și cât de capabil este să recunoască calitățile sale distincte, pentru a putea să le asocieze în mod subconștient cu anumite produse sau servicii.

Pe scurt, acesta descrie cât de conștienți sunt clienții de brandul tău. Dacă până acum nu ai reușit să construiești un brand awareness eficient, specialiștii noștri în promovare prin Instagram Ads, promovare prin Facebook Ads și TikTok Ads te vor ajuta să faci numele brandului tău cunoscut și recunoscut.

Despre mărcile cu notorietate mare pe piață se mai spune că sunt „în tendințe”, „de interes” sau „populare”. Este important să reții că stabilirea brand awareness-ului este esențială în promovarea produselor sau serviciilor, în special în etapele incipiente ale unei afaceri.

De ce este brand awareness-ul atât de important?

A face ca un brand să fie recunoscut și memorabil se află în centrul majorității strategiilor de marketing.  Notorietatea acestuia reprezintă forța majoră din spatele încrederii în brand și, în cele din urmă, a generării de vânzări.

În termeni din lumea marketing-ului, partea inferioară a unui funnel, adică cea a conversiilor, trebuie să fie parte integrantă a strategiei de brand positioning. Elementele care stau la baza construirii brand awareness-ului sunt:

  • Numele, logoul și sloganul. Ele reprezintă identitatea ta vizuală și vor dicta cum comunici și te vor ajuta să creezi o relației cu clienții tăi.
  • Identificarea publicului țintă/audienței corecte.
  • Publicitatea.
  • Transmiterea mesajelor, însoțite de imagini reprezentative.
  • Menținerea relațiilor pozitive post-vânzare cu clienții.

Printre factorii externi care influențează comportamentul consumatorilor se numără accesabilitatea, disponibilitatea și prețul. Însă, în procesul de cumpărare, oamenii au și o motivație psihologică.

Aceștia au propriul set de preferințe și nevoi și au nevoie să se bazeze pe modele ideale care să le simplifice decizia de cumpărare. Studiile au arătat că alegerile pe care cumpărătorii le fac sunt, într-un procent foarte mare, determinate de impuls, emoții și obiceiuri. În plus, majoritatea cumpără doar de la acele mărci pe care le cunosc de foarte mult timp.

Acest lucru se întâmplă datorită relației puternice pe care brandurile au reușit să o creeze cu publicul lor. Ele mai sunt denumite și lovemark sau love brand datorită legăturii emoționale profunde construite de-a lungul timpului cu consumatorii.

Un exemplu de astfel de brand este Nike. Există produse care au aceleași prețuri ca articolele Nike. Tu pe care crezi că le vor cumpăra oamenii? Wink, wink. You got the answer!

Cu alte cuvinte, brand awareness-ul:

Crește încrederea. Într-o lume în care consumatorii se bazează pe cercetări ample și pe opiniile altora înainte de a face o achiziție, încrederea în brand este totul. Odată ce o persoană a creat o legătura cu brandul tău, există șanse mari ca acesta să facă achiziții repetate.

Asociază acțiuni și produse cu anumite mărci, încurajându-te subconștient să înlocuiești cuvintele obișnuite cu termeni de marcă. Când ai nevoie de copii ale unor acte, le xeroxezi, iar când sărbătorile vin, ți se face poftă de Coca-Cola.

Dă un boost valorii brandului. Echitatea mărcii descrie valoarea unei mărci și este determinată de experiențele consumatorilor și de percepția generală asupra acesteia. Ea permite brandului să fie alegerea populară în rândul consumatorilor, chiar și atunci când prețurile concurenței sunt mai mici.

Odată ce un consumator este conștient de un brand, începe să îl recunoască imediat, îl caută pentru a face o achiziție, începe să îl prefere față de alte mărci similare și își stabilește o loialitate care nu numai că stimulează alte achiziții, dar și recomandări către familie si prieteni.

Tipuri de brand awareness

Măsurarea brand awareness-ului te va ajuta să îți dai seama cât de bine îți cunoști publicul țintă, să evaluezi eficiența strategiei de marketing și performanța brandului.

Există două tipuri de brand awareness care, măsurându-le, îți vor oferi informații prețioase cu privire la notorietatea afacerii tale.

  1. Aided awareness – are loc atunci când, dintr-o listă de nume și logo-uri, o persoană reuștește să îți recunoască brand-ul și să-și exprime familiaritatea față de acesta.
  2. Top of mind awareness – aceasta se referă la recunoașterea imediată a unui brand sau produs, oferindu-se, de obicei, un mic indiciu. De exemplu, dacă ți se va cere să spui un nume din categoria fast-foost, cel mai probabil vei răspunde McDonald’s sau KFC.

Cum să construiești brand awareness-ul

A face un brand să fie cunoscut și peferat de publicul țintă nu are loc peste noapte. De asemenea, nu se întâmplă dintr-o simplă reclamă sau campanie de marketing.

Conștientizarea puternică a mărcii este rezultatul mai multor eforturi simultane care se extind dincolo de încercarea de a obține clienți.

Iată câteva modalități prin care să construiești un brand awareness puternic, care să aibă un impact de durată asupra publicului tău:

Creează un brand recognoscibil

Ce reprezintă brandul tău? Cum arată? Care sunt valorile acestuia? Există vreo asemănare între acesta și alte branduri de pe piață? Este nevoie să ai o imagină clară asupra acestor lucruri pentru a putea să vii cu ceva diferit și să construiești un brand awareness puternic.

Componentele cheie ale unui brand recognoscibil sunt:

Brand voice. Ce fel de ton folosești (formal, serios, amuzant, de afaceri etc.)? Nu înseamnă că trebuie să ai aceeași voce pe toate rețelele sociale (mai ales că profilul utilizatorului de pe TikTok este diferit față de cel care este pe Instagram sau Facebook). Dar, modul în care vorbești clienților despre produsele tale ar trebui, în cele din urmă, să fie recunoscut pe toate canalele. Folosirea constantă a unor cuvinte și expresii cheie te vor ajuta.  

Estetica. Care sunt culorile și fonturile pe care le folosești? Ai un aspect unitar pe toate rețelele sociale? Consistența este cheia în construirea brand awareness-ului. De aceea, vizualul este la fel de important precum cuvintele pe care le folosești.

Valorile. A avea un set clar de valori este cea mai importantă componentă a construirii unui brand recunoscut, pentru că ele îl definesc.

Logo și slogan catchy. Acestea fac parte din estetica și vocea brandului tău. Datorită lor, business-ul tău va fi recunoscut imediat.Sloganul nu trebuie să fie doar memorabil, ci, în cât mai puține cuvinte, să explice de ce brandul tău este diferit, ce oferă și de ce trebuie ca oamenii să îl aleagă. Dificil, nu? Poate. Dar gândește-te la Nike și la sloganul lor – Just do It. Scurt, la obiect și de impact.

Spune povestea brandului tău

Orice business are o poveste. Important este să o facă cunoscută. Și mai important este modul în care o face cunoscută.

Pusă în context, ea trebuie să explice publicului de unde ai pornit și ce ai făcut pentru a ajunge să ai succesul din prezent. Povestea brandului poate fi spusă fie folosindu-te de experiențele clienților, fie prin evidențierea unor momente cheie.

Adu un plus de valoare publicului

O altă modalitate de a construi brand awareness este să creezi valoare dincolo de produsul pe care îl oferi. Gândește-te la modalități prin care poți informa, educa sau distra. Împărtășește-ți cunoștințele, vorbește despre experiența acumulată de-a lungul timpului printr-un podcast sau newsletter.

Creează sherable contet, relevant și de calitate

Indiferent de industria din care brandul tău face parte, produsele pe care le oferi sau strategia de marketing, fă în așa fel încât conținutul pe care îl creezi să fie ușor de distribuit. Acesta poate fi de la articole de blog și postări pe social media, până la videouri și conțiut sponsorizat.

Word-of-mouth este cel mai eficient mod de a oferi încredere. Dacă un utilizator vede că un prieten sau o persoană din familie a recomandat un produs sau serviciu, atunci va începe să  caute mai multe informații atât despre acesta, cât și despre brand.

În loc să faci o vânzare, încearcă să adaugi un îndemn care să încurajeze oamenii să distribuie conținutul. Cu cât este mai relevant, de impact și sherable, cu atât mai mult aceștia vor da click pe botul „Share” și vor contribui la creșterea awarenss-ului. Este necesar să iei în considerare că postările trebuie să fie constante și distribuite la orele când mare parte din audiența ta este online.

Încearcă să te folosești de co-marketing

Co-marketingul este un parteneriat între două branduri care promovează o ofertă și împărtășesc rezultatele obținute. El reprezintă o modalitate excelentă de a construi brand awareness. Nu numai că ajungi la publicul țintă al altui brand, ci și poți comunica informații despre cine ești și ce poți oferi.

De exemplu, dacă ai un magazin online cu articole pentru copii, atunci ai putea face un parteneriat cu o aplicație care oferă sfaturi pentru femeile care tocmai au devenit mame. Puteți crea o ofertă comună sau puteți realiza împreună un live pe Instagram.  

Începe să construiești brand awareness chiar azi

Brand awareness este un conceput puternic care poate avea un impact major asupra eforturilor pe care le depui în aplicarea strategiei de marketing, percepției consumatorilor și veniturilor.

Urmând pașii de mai sus vei putea construi un brand awareness puternic, care să aibă efecte pe termen lung. Pe parcurs, vei avea nevoie să îmbunătățești sau să crești brand awareness-ul. Într-un alt articol vom vorbi despre cum poți face acest lucru, așa că nu uita să urmărești constant blogul nostru!

Sharing is caring
Articole asemănătoare
care sunt avantajele colaborarii cu o agentie de seo si ppc
Care sunt beneficiile colaborării cu o agentie SEO si PPC?
Cum să îmbunătățești rata de conversie într-un landing page
Ce face o agentie SEO
Ce face o agentie SEO?

Lasă un comentariu

Comentariul tău

Nume*
Website