Cât de mult afectează “Learning Limited” reclamele pe Facebook?
📣 În atenția tuturor specialiștilor PPC: începând de anul trecut, cu toții am început să vedem o notificare nouă în Facebook Ads Manager, la nivel de ad set: “⚠️ Learning Limited”. Triunghiul galben cu semnul exclamării poate părea ușor scary, așa că vom explica cât de mult afectează acest status reclamele pe Facebook, venind și cu soluțiile portrivite de modificări pe care le puteți face.

Să o luăm cu începutul…
Orice ad set nou are un Learning Phase (adică o perioadă de învățare), în care sistemul de livrare a ad-urilor învață cui și cum să livreze în mod performant un ad, astfel încât să ai cele mai mici CPA-uri și cele mai bune rezultate. Ori de câte ori creezi un ad set sau faci o modificare majoră pe unul dintre ad set-urile deja existente, vei vedea notificarea Learning. Deși ad set-urile sunt, de fapt, într-un continuu proces de învățare, notificarea dispare în mod automat dacă acel ad set ajunge la 50 de conversii în 7 zile. Se accceptă uneori și 25-30 de conversii, dar Facebook recomandă 50.
Learning phase este foarte utilă pentru că ajută sistemul să îți livreze în mod optim reclamele, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să faci nicio optimizare a campaniilor. Testarea de creative și strategii noi este esențială pentru îmbunătățirea performanței tale long term în digital.
Pentru ca perioada de învățare să fie scurtă și eficientă, evită să faci modificări care nu sunt absolut necesare ad-urilor, evită să ai un volum mare de ad set-uri și ad-uri și încearcă să nu aplici bugete prea mici. Cu alte cuvinte, setează bugete care să permită ad set-ului să atingă 50 de conversii în cel mai scurt timp și reține că modificările majore de bugete pot readuce ad set-ul în Learning Phase.
Și totuși, ce e și cum afectează Facebook Learning Limited campaniile?
Acest status apare când procesul de învățare este întârziat. Practic, dacă trec mai mult de 7 zile și ad set-urile tale nu au ieșit din Learning Phase, vei vedea triunghiul galben cu semn de exclamare. Pentru a ieși din Learning Phase, ad set-urile au nevoie de mai multe date, ceea ce poate însemna fie mai mult buget alocat, fie o audiență mai wide, cu mai mulți useri:
- Bugetul este prea mic: e necesară o creștere a bugetului la nivel de ad set; dacă ai CBO (Campaign Budget Optimisation) activ, va trebui să îl dezactivezi.
- Există prea multe ad set-uri în aceeași campanie: ai putea să formezi ad set-uri mai wide, folosind mai multe audiențe în cadrul aceluiași ad set. Acest lucru ajută și la prevenirea overlap-ului de audiențe, care îți scade performanța și face audiențele să se canibalizeze între ele.
- O valoare prea mică adăugată în secțiunea de “bid control” sau “cost control”: trebuie pur și simplu să crești valoareao bid-ului sau costului.
- 50 de conversii nu înseamnă 50 de vânzări: event-ul pe care ai setată campania nu se înregistrează suficient de des! De exemplu, ad set-ul tău e setat pe event de Purchase, dar ai sub 50 de comenzi pe site în 7 zile. Încearcă să îl setezi pe un event gen Add to Cart sau Initiate Checkout, care cu siguranță se activează mai des decât conversia de purchase / comandă.
Sperăm că ți-a fost de folos acest rezumat al poveștii despre Learning Phase și Learning Limited. Iar dacă vrei să afli mai multe despre Facebook Pixel și ce reprezintă event-urile pe care ți le-am descris mai sus, poți citi aici. Și nu uita, get in touch dacă ai nevoie de mai mult ajutor cu Facebook Ads! 🤗