TikTok Tips'n Tricks
0

Cum să crești organic pe TikTok – 10 modalități prin care poți obține mai mulți urmăritori în 2023

Vrei să obții mai mulți urmăritori pe TikTok? Ai ajuns unde trebuie. În acest articol vei găsi o listă de 10 metode care te vor ajuta să îți faci profilul mai vizibil și să crești numărul de followers.

De asemenea, îți vom prezenta și câteva date și statistici despre TikTok. Fie că ești nou pe platformă sau deja ai ceva experiență, este necesar să rămâi la curent cu schimbările care au loc cu privire, de exemplu, la numărul celor care utilizează aplicația.

Hai să începem!

Statistici TikTok

Cu peste 1 miliard de utilizatori activi, TikTok a devenit una dintre cele mai populare platforme de social media. Însă, mai important decât atât este că TikTok a început să fie din ce în ce mai folosit de către branduri și bussinesuri pentru a se promova și pentru a ajunge la noi audiențe.

Mai jos îți prezentăm câteva date actualizate de care să ții cont în 2023.

  • TikTok este a șasea cea mai populară rețea socială din lume. 
  • Majoritatea utilizatorilor TikTok au sub 30 de ani, cea mai mare categorie de vârstă fiind între 20 și 29 de ani.
  • 57% dintre utilizatori sunt femei și 40% bărbați.
  • În al treilea trimestru al anului 2022, TikTok a înregistrat 1.5 miliarde de utilizatori activi pe lună.
  • Până în prezent, peste 3 miliarde de oameni au descărcat aplicația.
  • Sunt 4.8 miliarde de utilizatori pe tot globul, iar 20.83% dintre aceștia folosesc TikTok.
  • Peste 1 miliard de videoclipuri sunt vizionate în fiecare zi pe TikTok.
  • Timpul mediu petrecut pe TikTok este de 858 de minute în fiecare lună.
  • În funcție de hashtags, cele mai mai populare categorii sunt „entertainment” (535 miliarde), „dance” (181 miliarde), „prank” (79 miliarde) și „fitness/sports” (57 miliarde).
  • Conform Upfluence, TikTok înregistrează cea mai mare rată de engagement per post: 17.96% pentru micro influencer și 4.96% pentru mega influencer.
  • #foryou este cel mai popular hashtag și a fost folosit de 1.898 trilioane de ori până în prezent.
  • La începutul anului 2022, TikTok avea 6.37 milioane de utilizatori în România. Noi estimăm că deja a depășit 7 milioane.

Care e faza cu algoritmul TikTok și cum funcționează

Algoritmul TikTok este un sistem de recomandare care determină ce videoclipuri sunt afișate în For You Page. În funcție de preferințele de vizionare, interacțiuni sau chiar starea ta de spirit, ele vor fi diferite.

Iată cum TikTok însuși definește algoritmul paginii TikTok For You:

„Un flux de videoclipuri adaptate intereselor tale, care facilitează găsirea conținutului și a creatorilor pe care îi iubești, alimentat de un sistem de recomandare care oferă fiecărui utilizator conținut care este probabil să fie de interes pentru acel utilizator.”

Imaginea arată pagina For You din TikTok în care apar videoclipurile recomandate de algoritmul TikTok.

O altă modalitate prin care te poți promova pe TikTok este prin intermediul TikTok Ads. În acest caz, intervenim noi. Descoperă cum te putem ajuta să ajungi la o comunitate numeroasă de utilizatori.

Factorii cheie pe care se bazează algoritmul TikTok

1. Interacțiuni ale utilizatorului – acesta se referă la:

  • Conturile pe care le urmărești.
  • Conturile cărora le-ai dat unfollow.
  • Creatori de conținut cărora le-ai dat hide.
  • Comentariile pe care le lași.
  • Videoclipuri pe care le-ai distribuit sau cărora le-ai dat like.
  • Videoclipuri pe care le-ai adăugat la favorite.
  • Videoclipuri cărora le-ai dat report.
  • Videoclipuri pe care le-ai vizionat până la sfârșit (rata de finalizare a videoclipurilor).
  • Conținutul pe care îl creezi pe propriul cont.
  • Interacțiunile pe care le-ai avut cu conținutul organic sau ads.

2. Informații despre videoclipuri – se bazează pe tipul de conținut pe care îl cauți în Discover și include:

  • Captions.
  • Sunete.
  • Hashtaguri.
  • Efecte.
  • Trends.

3. Setările dispozitivului și contului – spre deosebire de cele de mai sus, acest factor nu are o mare influență asupra tipului de conținut care îți apare pe aplicație. Unele dintre acestea sunt:

  • Limba pe care o folosești.
  • Țară (cel mai probabil vei vedea conținut de la persoane din țara ta).
  • Tipul de dispozitiv.
  • Categoriile de interese pe care le-ai selectat atunci când ți-ai creat prima dată contul.

Cum să obții mai mulți urmăritori pe TikTok

În continuare, îți vom prezenta 10 metode prin care poți câștiga mai mulți followers pe cea mai nouă și creativă platformă socială.

1. Identifică publicul țintă

Identificarea publicului țintă reprezintă primul pas în strategia de creștere a urmăritorilor. Este necesar să îți știi audiența pentru a putea crea conținut original, în acord cu interesele și nevoile acesteia.

Dacă ai deja un cont business, TikTok îți pune la dispoziție Audience Insights, un nou tool care îți permite să vezi informații detaliate despre audiență: comportamente de utilizare, interese, date demografice etc.

O altă modalitate prin care poți afla care este publicul tău țintă este să urmărești ce tip de conținut postează concurența ta. De asemenea, poți revizui contentul pe care l-ai postat pe celelalte platforme. Deși conținutul pe care îl vei publica pe TikTok va fi diferit, este posibil să identifici unele idei sau trenduri care pot funcționa foarte bine. 

În imagine se vede o parte din TikTok Audience Insights în care se pot găsi date demografice despre audiență, precum locul sau vârsta.

2. Găsește-ți nișa

Pe TikTok, dar și pe celelalte platforme sociale, creatorii de conținut sunt specializați pe un anumit tip de subiect. Acesta poate fi fie entertainment, culinar, fashion, lifestyle, home & deco sau mental health.

De ce este imporant să îți stabilești nișa? Pentru că în acest mod îți va fi mult mai ușor să te conectezi cu persoane care împărtășesc aceleași interese și să le transformi în urmăritori.

Când oamenii știu la ce tip de conținut se pot aștepta de la tine, șansele ca ei să devină un public fidel și să rămână engaged cresc.

3. Rămâi updated cu trendurile

Când spui TikTok spui trends. Dacă ești de ceva timp pe platformă, probabil ai observat că anumite videoclipuri urmează același tipar sau folosesc același sunet (90% dintre utilizatori TikTok au spus că sunetul este cheia experienței pe această paltformă). Acest lucru înseamnă că au devenit virale pentru că sunt în trend.

Nimic nu se repetă și aproape în fiecare zi apare ceva nou, de la provocări la dansuri sau memes. Datorită algoritmului său, un singur videoclip îți poate aduce mii de urmăritori pe TikTok.

Dacă vrei să îți maximizezi rezultate, este important să reții că trebuie să folosești hashtagul corespunzător și să urmărești trendurile populare din zona sau țara ta.

Descoperă ce este chiar acum în trend pe TikTok.

În imagine sunt arătate melodiile care se află în Top 10 trends pe TikTok.

4. Creează (și participă la) provocări

Video challenges abundă pe TikTok. Ele presupun invitarea unui alt utilizator să se alăture competiției. Acesta trebuie să îndeplinească anumite task-uri sau să urmeze anumiți pași în realizarea videoclipului, pe care, apoi, va trebui să îl posteze pe propriul cont.  

Vrei să creezi și să lansezi chiar tu o provocare? Urmează pașii de mai jos și este posibil să ai un real success.

  1. Fă un research. Vezi care au fost hashtagurile care le-au făcut virale. Identifică aspectele comune în celelalte provocări – sunt mereu funny sau se bazează și pe real life situations, serioase?
  2. Creează un hashtag relevant, care să fie direct legat de provocarea ta. Este de preferat ca acesta să fie scurt, cu ortografie ușoară, ușor de pronunțat și de reținut.
  3. Concentrează-te pe brand sau produs. Provocarea trebuie asociată cu acestea.
  4. Folosește un sunet distinctiv și captivant pentru audiența ta.
  5. Stabilește reguli clare care trebuie respectate de ceilalți participanți.
  6. Folosește-ți imaginația și fă-l memorabil.

Provocarea „In 2022 I Will” se află în topul provocărilor pe TikTok în 2022. Aceasta s-a răspândit masiv, ducând la crearea a milioane de postări cu același subiect. 

5. Postează la momentul potrivit

„Chiar trebuie să țin cont de ora la care vreau să public un videoclip?”. Răspunsul este DA.

Pentru a obține vizualizări cât mai rapid, încearcă să postezi atunci cât cei mai mulți urmăritori de-ai tăi folosesc aplicația. La secțiunea Follower activity din Analytics poți vedea în ce zile și la ce ore urmăritorii tăi sunt activi.

Încercă să publici postările chiar înainte de cea mai populară oră din ziua respectivă pentru a obține cele mai bune rezultate.

În imagine este un grafic din TikTok Analytics ce reprezintă activitatea urmăritorilor în funcție de zile și ore, care ajută la obținerea mai multor urmăritori pe TikTok.

6. Utilizează Stich & Duet pentru a interacționa cu alți creatori

Funcția Stich a fost introdusă la sfârșitul anului 2020 și este o modalitate excelentă de a-ți crește numărul de urmăritori.

Aceasta îți permite să combini un videoclip pe TikTok cu unul pe care îl creezi. Astfel, interacționezi mai ușor cu celălalt utilizator, informezi publicul cu privire la un subiect și dezvolți conversații.

Pentru a permite altora să combine propriile videoclipuri cu alte tale este nevoie să ai un cont public.

TikTok Duet este un alt instrument de care te poți folosi. Acesta îți permite să îți publici videoclipul alături de cel original, ambele redate în același timp.

Sursa: TikTok

7. Utilizează user-generated content

Conținutul generat de utilizatori (UGC) crește engagementul, îmbunătățește reach-ul și te ajută să obții noi urmărtori. 

Iată cum te poți folosi de user-generated content:

  • Dă startul unei provocări.
  • Fii „gazda” unei competiții.
  • Creează un hashtag.

8. Folosește-te de alte platforme pentru a te promova

Spread the word! Anunță-ți urmăritorii de pe alte canale că ești și pe TikTok. Platforme precum Instagram și Youtube oferă propriile versiuni de video cu durată scurtă, făcându-le astfel mediile perfecte pentru a reutiliza conținutul creat pentru TikTok.

În timp ce Youtube Shorts te lasă să încarci videoclipurile cu watermark-ul TikTok (chiar dacă nu le poți monetiza), Instagram impune restricții. De aceea, va trebui să le editezi sau să încarci videoclipurile originale.

9. Include call-to-action la finalul vindeoclipurilor

O altă modalitate de a obține urmăritori pe TikTok? Cere-le să te urmărească. Nu, nu este old school, dacă te gândești la asta.

Însă, un simplu CTA, de genul „Continuă să mă urmărești!”, nu este suficient. Oferă-le motivul/motivele pentru care trebuie să o facă. Un bun exemplu ar suna cam așa: „Nu uita să vizitezi profilul mereu pentru a-ți lua doza zilnică de inspirație pentru design interior!”.   

În imagine este un TikTok realizat de o utilizatoare, care reprezintă un bun exemplu de inserare a unui call-to-action.

10. Rămâi autentic!

Autenticitatea este atributul cel mai important, dar și apreciat, pe TikTok. Onestitatea creatorilor este cea care a contribuit cel mai mult la creșterea popularității acestei platforme în rândul generației Z și Y (millennials).

Nu te teme să împărtășește cu comunitatea ta atât punctele forte, cât și pe cele slabe. Fii tu, real, autentic.

Începe chiar astăzi să crești pe TikTok

Nu a spus nimeni că este ușor să obții noi urmăritori pe TikTok sau să îi menții pe cei deja existenți. Este nevoie de o strategie, dar și de multă răbdare, pentru că nimic nu se întâmplă peste noapte.

Înainte de toate, asigură-te că ți-ai găsit nișa și ți-ai stabilit publicul țintă. Mai departe, rămâi la curent cu tot ce se întâmplă nou pe platformă, verifică mereu ce instrumente pentru creatori au mai fost introduse și nu te teme să le folosești. 

Sharing is caring
Articole asemănătoare
PPC versus SEO: care strategie este potrivită pentru afacerea ta?
PPC versus SEO: care strategie este potrivită pentru afacerea ta?
Cele mai bune hashtaguri pe care să le folosești pe TikTok în 2023
De ce să folosești TikTok Spark Ads

Lasă un comentariu

Comentariul tău

Nume*
Website