Cum să folosești noua funcție Live Rooms pe Instagram
Recent, Instagram a anunțat că a implementat Live Rooms – o nouă modalitate de a intra în direct pe Instagram, unde ai posibilitatea de a avea până la 3 invitați.
Odată cu introducerea acestei funcții, brand-urile și creatorii de conținut pot ajunge la noi segmente de public cu ușurință, generând astfel vânzări și interacționând într-o manieră mai familială cu comunitatea lor – totul în timp real.
Mai jos ai tot ce trebuie să știi despre cea mai recentă actualizare Instagram; tot din acest articol vei afla și cum să o integrezi cu succes și în business-ul tău.
Ce sunt Instagram Live Rooms?
Live Rooms îți permite acum să intri în direct cu până la trei invitați, dublând astfel numărul de invitați pe care îl aveai înainte în transmisiuni. Anterior, nu puteai intra în direct pe Instagram decât cu un singur invitat.
Potrivit Instagram, Live Rooms a fost o actualizare “foarte solicitată”, ceea ce nu e de mirare, judecând numărul de oameni care au instalat aplicația Clubhouse recent.
Instagram subliniază totodată și faptul că măsurile de siguranță pe care le-au pus în aplicare pentru aceasta actualizare:
- Utilizatorii care vor fi blocați de un participant într-un Live Room nu vor mai avea posibilitatea de a participa la transmisiunea în direct.
- Utilizatorii cărora le-a fost revocat accesul din cauza încălcărilor Regulilor Comunității nu vor mai avea posibilitatea de a se alătura unui Live Room.
- Gazdele din Live Room vor avea posibilitatea de a bloca și raporta comentarii, dar și de a aplica filtre peste acestea.
Mai mult de atât, Instagram afirma că Live Rooms vă fi disponibil în curând la nivel global pentru “toată lumea”, așa că fiți cu ochii în patru.
Cum să creezi un Live Room
Crearea unui Live Room e destul de similară cu configurarea unei transmisii live normale pe Instagram.
Pasul 1: Deschide Stories și glisează înspre pictograma modului “Live”.
Pasul 2: Adaugă un Titlu pentru Live Room-ul pe care tocmai l-ai creat. Pentru a face acest lucru, da click pe pictograma “Aliniat la Stangă” din partea stangă a ecranului. Titlul vă permite ulterior utilizatorilor să afle topic-ul discuției din Live Room și să știe la ce se pot aștepta.
Pasul 3: Atinge picrograma “Live” pentru a începe difuzarea transmisiunii și asigură-te că ai o conexiune fiabilă de internet. Apoi, e doar o chestiune de timp: oferă spectatorilor tai timpul necesar în care să se alăture conversației – poți începe prin a petrece primele minute cunoscând și interacționând cu persoanele care deja s-au alăturat.
Pasul 4: Pentru a adăuga invitați în Live Room, atinge pictograma “Video”. De aici vei putea trimite solicitări pentru oaspeții pe care ți-i dorești alături în direct. De asemenea, tot de aici vei putea vedea și cine a solicitat acces pentru a intra în direct cu tine.
Live Rooms creează noi oportunități atât pentru brand-uri, cât și pentru creatorii de conținut.
Într-un comunicat de presă, Instagram a sugerat doar câteva dintre potențialele moduri în care brand-urile și creatorii ar putea folosi noua funcție: “Mai întâi puteți începe cu un mic “talk show” pentru a vă cunoaște mai bine audiența. Apoi, găzduiți “jam sessions” de unii singuri sau invitați alți artiști să vi se alăture. Găzduiți de asemenea sesiuni de Q&A sau tutoriale din ce în ce mai interactive, sau pur și simplu petreceți timp discutând cu câțiva prieteni subiecte de interes comun.”
Având în vedere acest lucru, iată câteva moduri creative de a utiliza Instagram Live Rooms.
Axeaza-te pe conținut vizual
Videoclipurile sunt esențiale pentru promovarea și vânzarea produselor. Un raport Wyzowl a constatat că 84% dintre oameni au fost convinși să cumpere un produs sau un serviciu urmărind videoclipul unui brand.
Ține cursuri interactive
Fiindcă a trebuit de curând să mutăm totul în online, Live Rooms poate fi o modalitate excelentă de a ține cursuri interactive. De la lecții de sport, la pictură, gătit sau cursuri de confecționare a bijuteriilor, oportunitățile sunt nelimitate!
Conversează prin chat folosindu-te de întrebări și răspunsuri
Live Rooms e o modalitate excelentă de a găzdui sesiuni de Q&A sau de a ține webinarii care să-l facă pe utilizator să interacționeze cu conținutul tău.
Ține spectacole live
Să găzduiești un Live Room la care participă diverși artiști poate te poate ajuta să crești atât în engagement, cât și în reach – dar totodată iți permite să creezi o atmosfera mai “intima” într-un spațiu virtual. Plus de asta, adaugă un nivel de incluziune și face că utilizatori din întreaga lume să se poată alătura spectacolului tău.
Organizează sesiuni de feedback
Live Rooms îți oferă posibilitatea de a auzi direct de la comunitate lucrurile plăcute și mai puțin plăcute despre produsele tale. Ce produse preferă? Ce tip de conținut vor să creezi? Ce întrebări au despre cele mai noi updates?
Organizează giveaway-uri interactive
Dacă găzduiești frecvent giveaway-uri pe Instagram, poți duce asta la un alt nivel prin elementul “Live”.
Ai posibilitatea de a colabora cu alte brand-uri pentru a crea un Live Room în care 1, 2 sau 3 clienți norocoși au ocazia să răspundă la întrebări pentru șansa de a câștiga premii.
Funcția Live a Instagram-ului a început să fie deja un instrument excelent pentru creșterea engagement-ului, în 2020 inregistrandu-se o creștere a brand-urilor care l-au folosit pentru a se conecta cu audiența potrivită.
Odată cu introducerea Instagram Live Rooms, utulizatorii pot fi din ce în ce mai creativi atunci când intră în direct. Sperăm să te folosești de acest nou feature pentru a aduce mai multă notorietate brand-ului tău.
Acest articol a fost realizat de Champaigns.ro