TikTok Tips'n Tricks
0

De ce să folosești TikTok Spark Ads

În iulie 2021 TikTok a atins pragul de 3 miliarde de descărcări în întreaga lume. În decembrie 2021 numărul utilizatorilor activi lunar pe aplicație a ajuns până la 1.2 miliarde și se așteaptă să atingă 1.8 miliarde până la sfârșitul lui 2022, conform Business of Apps

Fără niciun dubiu, TikTok oferă o audiență uriașă brandurilor care vor să își promoveze produsele și serviciile. Însă, dincolo de statistici și numere care, bineînțeles, trebuie luate în considerare atunci când vrei să dezvolți strategia de marketing, există o altă caracteristică care face TikTok să fie aplicația cel mai des folosită pentru a da un boost afacerilor: posibilitatea de a crea continut autentic și creativ. 

Spre exemplu, 52% dintre utilizatorii de internet au spus că vor ca brandurile lor preferate să fie cât mai originale. Well, acum știm de ce TikTok a devenit atât de populară. 😉 

Mai mult, în iulie 2021 aceasta a lansat, la nivel global, Spark Ads pentru a ajuta brandurile să se conecteze prin intermediul conținutului cu comunitățile din întreaga lume. 

Și, totuși, ce sunt TikTok Spark Ads și de ce ar trebui să le folosești? Citește mai departe dacă vrei să afli.  

Say hello to Spark Ads!

Spark Ads sunt un native ad format care îți dă voie fii cât mai autentic prin creșterea conținutului organic. Acesta permite aceleași interacțiuni ca la videoclipurile organice: comentarii, aprecieri și distribuiri. De asemenea, utilizatorii pot vizita profilul brandului tău, glisând la stânga sau dând click pe poza de profil. Cei care vor să dea follow o pot face cu un simplu click pe pictograma “+” din fotografia de profil.

TikTok Spark Ads îți permite să publici o reclamă:

  • folosind postările contului tău TikTok
  • folosind postările organice realizate de alți creatori – cu acordul acestora.

Cu alte cuvinte, TikTok Spark Ads au fost create speciale să producă o “scânteie”, să declanșeze conversații între creatori, comunități și branduri. Este un mod de a crește vizibilitatea și de a construi conexiuni mai puternice, fără a crea o reclamă de la zero. 

Spark Ads se situează între contentul organic și publicitate. Ce înseamnă acest lucru? Că formatul și funcțiile lor se combină perfect cu interfața TikTok, astfel încât să nu apară ca fiind reclame.  

Trei smartphones care arată interfața TikTok și formatul TikTok Spark Ads.

Diferențele dintre Spark Ads și In-Feed Ads

Așa cum am menționat mai sus, TikTok Spark Ads sunt legate de un cont organic, fie că este al brandului sau al unui creator. 

O altă diferență constă în faptul că acest tipuri de de ads sunt etichetate drept “Sponsored content”. Mai mult, dacă utilizatorii dau click pe CTA (call-to-action) sau pe caption vor fi redirecționați către landing page, iar dacă vor să descopere conținutul audio, o pot face dând click pe numele melodiei sau pe iconul din dreapta. 

Două smartphones care arată diferențele dintre formatele Non-Spark Ads și Spark Ads pe TikTok.

De ce să folosești Spark Ads? 

Iată câteva beneficia pe care ți le poate oferi acest format:

  1. Ai ocazia să oferi experiențe unice și autentice.

Spark Ads îți oferă oportunitatea de a construi și de a consolida imaginea brandului tău, folosind conținut și conturi organice în ads.

  1. Poți crește performanța reclamelor.

S-a observant o creștere semnificativă a performanței generale a campaniilor care utilizează Spark Ads, mai exact: Engagement Rate +142%, Completion Rate +30%, CVR +43% și CPM -4%.

  1. Caracteristici inovatoare

Spark Ads acceptă funcțiile Duet, Stitch și Sticker și permite utilizatorilor să dea click pe melodia folosită în videoclip.

  1. Marketing impact de lungă durată și ROI îmbunătățit.

Engagementul din Spark Ads este atribuit postării organice inițiale. În plus, ajută la fidelizarea clienților și poate genera noi leaduri. 

Când să folosești TikTok Spark Ads

Nu ești sigur în ce moment ar trebui să promovezi tiktok-urile organice ale brandului tău sau pe ale unui creator? Îți lăsăm mai jos o listă de scenarii care ți-ar putea fi de folos.

Transformă postările organice ale contului tău când:

  • Vrei să îți dezolți rapid prezența pe TikTok și să crești numărul de urmăritori.
  • Ai deja un mix de obiective de marketing și vrei să (re)targetezi urmăritorii în campaniile viitoare.
  • Ai o strategie de marketing permanentă care combină metode organice și plătite.

Folosește postările organice ale unui creator în următoarele situații:

  • Atunci când vrei să îți extinzi campania și ai nevoie de notorietatea creatorilor.
  • În cazul în care vrei să adaugi trafic plătit conținutului pentru a maximiza ROI-ul.
  • Când campania are nevoie de videoclipuri de calitate, care să se simtă “reale”.

TikTok Spark Ads are really sparking, iar brandurile se bucură din plin de beneficiile acestui format. Vezi aici cum Monnalisa, un brand italian de haine, a reușit să aducă mai mulți vizitatori în magazinul online folosind Spark Ads. 

Remember: Don’t Make Ads. Make TikToks’!

Sharing is caring
Articole asemănătoare
Cum te asiguri că reclama ta nu va fi blocată pe TikTok
PPC versus SEO: care strategie este potrivită pentru afacerea ta?
PPC versus SEO: care strategie este potrivită pentru afacerea ta?
Dezvolta-ti afacerea pe TikTok
Dezvolta-ti afacerea pe TikTok

Lasă un comentariu

Comentariul tău

Nume*
Website