Despre Digital Divas 2023
Ce au în comun creatorii de conținut, experții în comunicare și reprezentanții brandurilor din sfera de Fashion, Beauty & Lifestyle? Cu toții s-au reunit joi, 7 septembrie la Palatul Bragadiru pentru un maraton de dezbateri, interviuri, schimb de know-how și networking cu stil, marca Digital Divas by Avon. Ediția de anul acesta a evenimentului a adus împreună cele mai relevante nume din mediul online și a culminat cu Gala Digital Divas Awards, unde zeci de nume noi și consacrate din comunitatea creatorilor de conținut au primit recunoștere pentru eforturile lor de a excela în online.
Evenimentul și-a propus și a reușit să ne inspire, de aceea vrem să împărtășim cu tine cele mai interesante subiecte dezbătute de către profesioniștii industriei.
Conferința Digital Divas
În prima parte a zilei invitații au putut participa la trei sesiuni de discuții pe teme care ofereau insight-uri valoroase despre peisajul digital actual.
SESIUNEA 1: DARE TO CREATE
În cadrul primei discuții au urcat pe scena Digital Divas creatorii de conținut Lorena Vișan, Amy Claire, Maria Zvinca și Louis Florea, într-o conversație moderată de Octavian Gheorghe (Creative Director, GMP PR).
Împreună au dezbătut felul în care evoluează platformele de social media, oferind participanților noi perspective despre creșterea calității conținutului online. Am aflat că cel mai bun mod de a aborda trendurile este să le adaptăm la subiectele care ne reprezintă, că autenticiatatea unui influencer poate să nu fie compromisă de monetizare și că rolul brandurilor în dezvoltarea industriilor creative este estențial, prin investițiile pe care acestea le fac în influencerii cu care colaborează și care ajută, în timp, la creșterea calității conținutului. Despre principalele platforme de social media s-a vorbit cu mare interes: de la democratizarea oportunităților pe Tiktok, la rolul important pe care partea estetică îl joacă în continuare pe Instagram. Un loc special în această discuție l-a avut Twitch, platforma de streaming care înregistrează creșteri semnificative în comunitățile online. “Urmează o explozie a platformelor de streaming” au susținut invitații primei conferințe.
#wisewords: Algoritmul va fi mereu frustrant, cheia este să fii mereu constant. – Maria Zvinca
SESIUNEA 2: DARE TO SUCCEED
După o bine meritată pauză de networking, conferința a continuat cu cea de-a doua sesiune de discuții, în care îndrăgitele creatoare de conținut Valerie Lungu, Mimi, Irina Manea și Sanziana Iacob au urcat pe scena Digital Divas împreună cu Georgiana Pană și Monica Munteanu, discuția fiind moderată de Ana Nicolae. S-a vorbit despre influencer marketing și cum se vede actualmente această practică din poziția brandurilor, dar și a celor care livrează conținut online.
Ce reprezintă influencerii pentru brandurile care colaborează cu aceștia, cât de important este brief-ul pentru reușita campaniilor și care sunt practicile periculoase pe care creatorii de conținut ar trebui să le evite pentru a-și asigura atât colaborări de succes, cât și credibilitatea publicului, au fost principalele teme de discuție. Conform reprezentantele brandurilor, cuvântul cheie în relația cu influencerii este “partener”. Mai mult decât atât, brandurile își doresc ca acest partener să le fie alături pe termen lung. Însă, exclusivitatea nu este mereu soluția. Influencerii ar trebui să ia în calcul cu ce fel de produse se pot asocia exclusiv și, mai ales, să fie foarte atenți în folosirea superlativului absolut în promovările pe care le comunică.
#wisewords: “Creează conținut ținând cont de nevoile fiecărei platforme! Instagram stabilește coolness-ul, Tiktok te ajută cu relevanța.” – Mimi
SESIUNEA 3: DARE TO INSPIRE
Cea de-a treia parte a conferinței Digital Divas s-a concretizat prin interviurile date de către celebritățile Emil Rengle și Mira. Fiecare dintre aceștia a urcat pe scena Digital Divas și a povestit alături de moderatorii Cristina Stanciulescu și Mara Coman despre începuturi, pantofi, întrebări importante pe care și le pun ca artiști, dar și despre experiența lor din poziția de creatori de conținut. Autenticitatea și curajul au dictat tonul conversațiilor.
#wisewords: “Emoțiile sunt bune. Ne conectează la ceva adânc din sufletul nostru, din care iese autenticitatea.” – Emil Rengle
DIGITAL DIVAS AWARDS 2023
Cu o tradiție de peste un deceniu în recunoașterea eforturilor comunității creatorilor de conținut din Fashion, Beauty & Lifestyle, Gala Digital Divas Awards din acest an a fost cu siguranță un moment mult așteptat pentru cei 500 de participanți la eveniment, dar și pentru pasionații de social media de acasă, care au putut urmări întreg evenimentul live.
Câștigătorii celor 22 de categorii ale competiției au fost evaluați de 87 de jurați – profesioniști în marketing și comunicare de la branduri și agenții recunoscute – și susținuți de cele 600000 de voturi din partea publicului.
S-au strigat pe scenă nume sonore precum Alina Ceusean, Carmen Grebenișan, Delia, Andreea Balaban, Andreea Raicu, dar și voci noi din industrie precum Laura Maier, Ioana Taisia, Ada Goiu și Laura Elena Duta.
Râvnitul premiu The Digital Diva of the Year a fost acordat în acest an divei Alina Ceușan.