Feedback-ul negativ din partea clientilor iti afecteaza campaniile Facebook? Iata ce poti face
Facebook Ads ramane in continuare un canal de vanzare profitabil pentru multe nise.
A trecut insa perioada in care e suficient sa creezi o campanie pentru a avea un cost versus revenue profitabil.
Pe langa setup-ul corect al Business Manager-ului e nevoie sa tii cont din ce in ce mai mult si de feedback-ul venit din partea clientilor sau a potentialilor clienti.
Rating-ul contului de publicitate Facebook e construit din mai multi factori iar printre acestia se numara si feedback-ul clientilor.
Cum poti fi penalizat de Facebook
In primul rand nu trebuie confundat rating-ul bazat pe feedback-ul clientilor cu recenziile date de clienti pe pagina de Facebook.
Recenziile (Reviews) sunt vizibile in totalitate si se pot „controla” de catre adminii paginii.
Rating-ul bazat feedback-ul clientilor nu e transparent deloc, pana la un anumit punct, iar ulterior cei care gestioneaza business-ul pe Facebook au acces la anumite date cum ar fi scorul si cateva dintre opiniile celor care raspund la chestionarele Facebook.
Scorul este notat pe o scara de la 1 la 5. Daca acesta este peste 4, nu sunt probleme. Daca scade sub 4, pot incepe sa apara penalizarile in functie de cat de mult scade contul. Se tine cont si de vechimea paginii de Facebook.
Penalizarile sunt diverse, de la cont la cont si de la nisa la nisa.
Cea mai usoara penalizarea este cea a cresterii costului per mia de afisari.
La preluarea unor conturi cu penalizari am observat ca la scorurile cuprinse intre 2,1 si 3,9 CPM-ul nu a crescut considerabil, desi Facebook a avertizat ca din cauza rating-ului scazut ad-urile vor fi livrate unui numar mai mic de clienti decat pana atunci, .
In schimb, conturile erau destul de instabile. Exitau ore in care intrau 10-20 de comenzi pentru ca mai apoi sa apara pauze de 5-6 ore in care nu mai intra nici o comanda, iar traficul din Facebook scadea cu peste 60% fata de intervalele orare similare.
Cea mai drastica masura este cea a suspendarii contului de reclama. Aici lucrurile sunt putin mai clare.
Contul de reclama (Ad Account) va fi suspendat atunci cand:
- pagina de Facebook asimilata are o vechime mai mica de 1 an, iar scorul scade sub 2
- pagina de Facebook asimilata are o vechime mai mare de 1 ani, iar scorul scade sub 1.
Cum poti „corecta” ratingul bazat pe feedback-ul clientilor
Facebook nu ne pune la dispozitie reguli clare si transparente prin care sa fim ghidati in acest sens.
Tot ce poti face este sa scazi gradul de nemultumire al celor care interactioneaza cu business-ul tau prin Facebook.
Poti face asta prin:
- cresterea calitatii produselor
- oferte realiste
- dialog in timp real cu clientii sau potentialii clienti
- descrieri utile in paginile de produs
- transparenta in ceea ce priveste livrarea si returul
- livrarea rapida a produselor
- cresterea vitezei de incarcare a site-ului
- evitarea „miscarilor bruste” pe cont etc
Cresterea calitatii produselor
E foarte important ca ceea ce vinzi sa se ridice la asteptarile clientilor. Mai exact, raportul calitate-pret sa fie acceptabil. Nu intotdeauna acest lucru e simplu de realizat.
In cazul in care sunt probleme de acest gen doar cu cateva produse, e indicat ca acelea sa fie scoase de pe site ori sa nu le fie suplimentat stocul, indiferent cat de mic e costul per conversie.
Oferte realiste
Pe anumite nise, reducerile de 80% au efect contrar intentiei noastre. In loc sa creasca vanzarile, le pot scadea pentru ca reprezinta un red flag.
Oamenii cred din ce in ce mai putin in reducerile atat de mari si trateaza oferta comerciantilor ca fiind mincinoasa.
La fel le trateaza si Facebook, iar de multe ori „ia masuri” punand la dispozitia celor care au interactionat cu reclamele a unor chestionare pe care e construit rating-ul bazat pe feedback-ul clientilor.
Efectele sunt drastice atunci cand reducerile foarte mari (70% – 90%) se intalnesc cu preturile foarte mici (20 de lei).
Dialog in timp real cu clientii sau potentialii clienti
Dialogul stinge de multe ori frustrarile clientilor si ii poate fideliza, iar atunci cand se intalnesc cu chestionarele Facebook, chiar daca nu vor raspunde pozitiv, cel putin nu isi vor scrie „nemultumirile”.
Din acest motiv e important ca fiecare magazin online sa aiba un call center care sa raspunda in maxim o ora, doua, indiferent de canalul de comunicare.
Descrieri utile in paginile de produs
Anumite produse au nevoie obligatoriu de mentionarea in pagina de produs a anumitor caracteristici cum ar fi dimensiunea si materialul.
Spre exemplu, in cazul gentilor, fotografiile de produse nu scot in evidenta dimensiunile. La fel se intampla si in cazul bijuteriilor.
In campaniile de feed, acestea vor parea ca au dimensiuni apropiate desi intre ele exista diferente foarte mari.
Cand un client cumpara un produs fiind indus in eroare de imaginea produsului, poate aparea nemultumirea, iar numarul retururilor va creste.
Evitarea „miscarilor bruste” pe cont
Cresterea brusca a bugetului pe tot contul de reclama poate ridica red flag-uri, iar Facebook-ul poate incepe „livrarea” chestionarelor in baza carora construieste ratingurile bazate pe feedback-ul clientilor.
Acelasi lucru se poate intampla si atunci cand platforma observa un comportament neobisnuit pe cont. Un astfel de comportament este acela al inchiderii tuturor campaniilor seara ori in weekend si repornirea lor dimineata ori in timpul saptamanii.